mandag den 25. juni 2012

Sankt Hans & Red Velvet

I lørdags var det Sankt Hans... men total dårligt vejr! Det gjorde nu ikke så meget da vi jo ikke har fornøjelsen af at være ude efter otte længere pga. lillemandens søvn - derfor ingen bål til os.
Dog var vi inviteret til aftensmad på et baby-venligt tidspunkt hos søde L fra min online mødregruppe. Det var både med mænd og bebser, og vi var tre hold/familier i alt... Det var SÅ hyggeligt. 
Bebserne legede på gulvet, og vores sømand var i sit es blandt to søde piger :) Der blev både aet og holdt i hånd <3
Vi fik lækre hjemmelavede burger og et par flasker rødvin - det var skønt selskab og selvom bebserne var der, tror jeg vi alle sammen følte os lidt som par, og ikke bare mor & far. 


Jeg havde fået stillet opgaven "dessert" og valgte selvfølgelig at bage en lækker kage. Valget faldt på en "red velvet" - som jeg ikke har prøvet før, men smagt mange gange... næste gang jeg skal i by hos mennesker jeg ikke kender vildt godt skal jeg ikke prøve nye ting, men lave noget jeg er god til. Var ved at få vildt stress.... var nede og handle om formiddagen - og derefter kagen i ovnen... den hævede ikke så meget som jeg havde regnet med, og smuldrede lidt mere end forventet. Den blev dog flot rød og ret blød... og smagte okay :) Så kom jeg til cream cheese frostingen med hvid chokolade - og det gik også super indtil jeg valgte at piske flødeskum i for at få den mere "fluffy" i stedet for at VENDE flødeskummet i! Så begyndte lortet frostingen selvfølgelig at skele.... hmmm.... tænke tænke... kan ikke smøre skelene frosting ovenpå en kage! Så skar kagen og puttede et lag inden i i stedet. Skyndte mig i kiosken efter mere flødeost og lavede ny portion frosting der kom ovenpå...


Resultatet blev således :)



Velbekomme...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar