tirsdag den 23. april 2013

Cupcakes & forårsfest



























Banan/choko med blå marengsfrosting

I lørdags var manden og jeg - med søn selvfølgelig, til forårsfest
i Vuggestuen/Børnehaven. Det var middelalder tema - og der var fyldt med mennesker. Alle børnene optrådte sammen med deres stue for klappende begejstrede forældre med kameraer i hånden (også os selvfølgelig). Der var hestevogn, ringridning, ansigtsmaling, prinsesse-krone-lavning og masser af leg. Hele legepladsen var fyldt med små riddere og yndige prinsessser - og derfor var favevalget til mine kager jo nemme at regne ud. Havde skrevet mig på bage listen til kageboden :) Og så blev der ellers bagt!
Jeg bagte nogle skønne Marcipan cupcakes som jeg før har bagt med stor succes - opskriften er fra www.sarahskager.dk og de er super nemme at lave, specielt når man lige har en rulle marcipan liggende fra julens konfekt-fabrik. Det andet hold cupcakes var Banan/Chokolade - en opskrift jeg har lånt fra Frk Cupcake . Jeg har ikke bagt dem før, men de blev rigtig lækre og svampede! Det er også hendes Italienske marengs frosting jeg har brugt ovenpå begge kager.  

Jeg valgte netop maregns i stedet for den klassiske smør/flødeost frosting, da de ikke kunne stå på køl og ikke skulle spises lige med det samme. Der kan jeg anbefale marengsen der netop kan holde til at stå ude uden at de falder sammen eller bliver dårlige :)

Jeg delte frostingen op i to portioner - og puttede lidt rød pastafarve i den ene, og lidt blå i den anden. Vupti - kager til prinsesserne og ridderne :) De fik alle lidt farvede konfetti'er fra Dr. Oetker. Der bliver rigeligt marengs i en portion til 30 cupcakes. Jeg lavede en dobbelt portion - hvilken ikke var nødvendigt ;) Den tog også lang tid om at blive helt stiv og kold, så næste gang vil jeg helt sikkert lave en portion af gangen hvis jeg skal bruge så meget frosting.

Kagerne blev virkelig taget godt imod - og det var skønt at se mine cupcakes forlade kageboden i hænderne på små prinsesser :) Og så lånte jeg lige min mors cupcake carrier - som jeg jo også selv har, så jeg kunne pakke en hel med hver slags cupcake. Det var super praktisk og vi havde dem med på cyklen derned uden problemer.



 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar