torsdag den 10. februar 2011

Københavner???

Efter at være flyttet til staden er der sket mange nye ting, kommet mange nye ord - ja en hel del er faktisk ændret. Her er en lille liste over ting der er forandret efter at være flyttet herover eller som jeg elsker ved byen:

  • Jeg er faktisk faldet til trods et ønske om ikke at holde af København....
  • Jeg holder faktisk af København...
  • Jeg hader strøget! Det er fyldt med mennesker og en stor turistfælde...
  • Jeg elsker strøget (på en god dag) - fordi der altid er mennesker, musik og liv.
  • Jeg elsker at man tilfældigt render ind i Thure Lindhart uden for sin gård??
  • Jeg ÆÆÆLSKER latte! og kan under ingen omstændigheder nøjes med en der er lavet uden rigtig mælk... hold det der amatør automat latte væk. Basta.
  • Jeg elsker København om morgenen.... fordi man ved det hele vågner lige om lidt
  • Jeg føler mig som en ægte storby pige når jeg kommer gående på vej til metroen med mit bodum termo krus, mine nye støvletter med kilehæl og et stort tørklæde svunget rundt om halsen (kan man sige svunget?)
  • Jeg føler mig hjemme
  • Jeg elsker at få besøg og folk er uvidende om denne dejlige by - og synes jeg er en god guide og total på hjemmebane :)
  • Jeg elsker at der er tyve biografer og 500 spisesteder at vælge imellem
  • Jeg har været til flere koncerter herovre, end i hele mit liv inden jeg flyttede
  • Jeg elsker når folk spørger om vej og jeg kan svarer.... rigtigt vel at mærke...
  • Jeg siger "hjem til København"
  • Jeg ved at København ikke er hele sjælland....
  • Jeg bor faktisk på Amager og ikke rigtigt i København...
  • Jeg elsker byen åbningstider eller mangel på samme
  • Jeg er blevet introduceret til Tapas og Sushi - og synes folk der ikke forstår hvorfor det er fantastisk er mærklige....
  • Jeg synes ikke Fields er vildt overdådigt og fantastisk... men en nødvendighed og et børne familie helvede om lørdagen
  • Jeg synes det er lettere at tage offentlig transport eller cykle efter ting.
  • Jeg synes det er helt normalt der ingen service er i forretninger og bare synes det er typisk.
  • Jeg bliver ikke længere forarget over folk der ser ud som de gør...
  • Jeg synes dog stadig det er ulækkert når en hjemløs tager en kaffekop op af skraldespanden på strøget og slikker på kanten for at finde ud af hvad den indeholder, hvorefter han drikker det sidste slat.
  • Jeg elsker sætningen "lad os lige tage en kop kaffe" - Det gjorde vi altså ikke i Holstebro
  • Jeg er forelsket og afhængig af Baresso
  • Jeg kan sagtens side på en cafe alene og føle mig sej? I Holstebro ville man være en freak....
  • Jeg elsker at mine forældre og veninder elsker at komme herover!

Dog...

  • Savner jeg Tvis...
  • Mangler jeg "Det gl. Apotek", "Italia" og "Cooks" - for ingen kebab eller pizza herover er lige så god...
  • Savner jeg Holstebro gågade, hvor man kan hygge, se på ting og rent faktisk være...
  • Kan Cafe Aas sagtens måle sig med en hvilken som helst cafe i Kbh. - og jeg elsker at komme der!
  • Synes jeg det er fantastisk at komme hjem! hjem hjem....
  • Savner jeg at pigerne i Fakta smiler og rent faktisk laver noget.... bare en lille smule...
  • Savner jeg at ting bare er simple og der ikke er 40 valgmuligheder
  • Savner jeg græs, træer, haver....
  • Savner jeg naboskab
  • Savner jeg at være tæt på min familie og kunne besøge Simon anytime...
  • Savner jeg at man kan lade ting stå og have dem i fred for forbipasserende...
  • Vil jeg helt sikkert hjem igen, men med en lille Københavner pige i maven, som vil have en stor oplevelse i bagagen og altid have en specielt forhold til den store by....
  • Glæder jeg mig til engang at vise mine børn hvor mor og far boede i deres unge dage, og sende dem på deres egne eventyr.....

Hov... det blev vist en lang liste?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar