mandag den 29. juli 2013

Oreo Cupcakes - en klassiker


 
 
Den sidste dag inden jeg gik på ferie for lidt over fire uger siden - havde jeg 48 Oreo Cupcakes med mig på jobbet. Det var som tidlig "farvel" kage inden jeg stopper på onsdag. Mest fordi rigtig mange gik på ferie der, eller har ferie nu, og som jeg derfor ikke får sagt farvel til i denne uge. Desuden vil jeg også helst, at når nu jeg har gjort mig umage, så må der gerne være nogen på arbejde til at spise kage og kantinen bør helst ikke være "sommer-lukket".
 
Cupcakes'ene faldt i virkelig god jord - og opskriften blev delt og linket efter flere forespørgsler. De er endnu engang taget fra www.sarahskager.dk og er super nemme og lækre. Frostingen denne gang var dog ikke hendes - men en "almindelig" cheese cream frosting, med knuste Oreo's i.
 
Jeg laver efterhånden min lidt på gefühl - og den består af: En pakke natural flødeost, flormelis, lidt blød smør, vanille og evt. lidt citron saft. For at gøre den blød og luftig - vender jeg lidt pisket flødeskum i efter behag :)
 
Et tip: I Lidl har de en efterligning af Oreo's som smager fortrinligt og koster billig. Det gør det noget mere økonomisk når man skal lave 48 stk. med en halv kiks på hver som pynt, samt i dejen og frostingen ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar